Keuzebegeleider Pensioen
NIJMEGEN/ Hybride – 32-30 uur per week
Ben jij klaar om expert te worden op het gebied van keuzebegeleiding rondom pensioen?
Momenteel is Nederland in de ban van een grootschalige pensioenhervorming. Deze veranderingen bieden meer flexibiliteit en sluiten beter aan bij de moderne arbeidsmarkt. Maar met meer keuzevrijheid komt ook meer verantwoordelijkheid, en dat kan overweldigend zijn voor deelnemers. Hier kom jij in beeld. Als keuzebegeleider help jij mensen met het maken van weloverwogen keuzes die een grote impact hebben op hun pensioen.
RegioNijmegen/ Hybride
Startdatum01/12/2025
Uren (per week)32 - 40
Salaris€ 2700 • € 4250
Informatie
Proud Experts levert operationele ondersteuning in de front-, mid- en backoffice van financiële dienstverleners. Ze zijn gespecialiseerd in hypotheekadvies en acceptatie, klantenservice, CDD-trajecten en schadeafhandeling. Ze optimaliseren processen en customer journeys en nemen soms hele afdelingen over, die ze inrichten op hun locatie in Nijmegen.
Bij Proud Experts combineren ze de professionele faciliteiten van een grote corporate met de gezellige sfeer van een familiebedrijf. Hun collega’s zijn deskundig, nieuwsgierig en altijd in ontwikkeling. Ze bieden een groot netwerk, uitdagende opdrachten, coaching en begeleiding om carrières te versnellen.
Bij Proud Experts staat groei centraal, met een cultuur van open communicatie en voortdurende verbetering. Ze hechten veel waarde aan een goede werk-privébalans en organiseren regelmatig activiteiten en events om te ontspannen en te verbinden met collega’s.
Wat ga je doen?
Wij zijn op zoek naar een kandidaat met ervaring binnen de pensioensector die wil bijdragen aan de opstart en ontwikkeling van een nieuw pensioenproject m.b.t. keuzebegeleiding. Dit is een relatief nieuw dienstverleningsgebied, wat betekent dat je deel uitmaakt van een team dat van de grond af wordt opgebouwd. Je start niet alleen met het begeleiden van deelnemers in hun pensioenkeuzes, maar denkt ook mee over verbetering en optimalisatie van onze processen. Kortom, een rol als kwartiermaker waarbij je veel impact kan maken!
Functie-eisen
- Klantgericht: je helpt mensen graag bij het maken van weloverwogen keuzes;
- Communicatieve flexibiliteit: je kan je makkelijk inleven in beleving van een ander en past je communicatiestijl daaropaan. Je weet exact bij welk type klant je welke toon moet aanslaan om het gesprek succesvol af te ronden. Je voert telefonisch gesprekken, ook in het Engels als dat nodig is;
- Flexibel en stressbestendig: je kunt omgaan met veranderingen binnen een dynamische omgeving;
- Proactief en leergierig: je denkt actief mee over verbeteringen en optimalisatie. Waar mogelijk grijp jij de kans om initiatief te nemen en mee te bouwen aan de nieuwe vorm van dienstverlening. Je weet nieuwe werkzaamheden en systemen snel eigen te maken en kunt de kennis die je opdoet goed overbrengen naar anderen;
- Opleiding en certificering: MBO+ werk- en denkniveau met ervaring in de pensioensector. Je bent in het bezit van Wft basis en Wft vermogen of bereid dit op korte termijn te behalen.
Wat bieden we
- €2.700 – €4.250 per maand o.b.v. 40 uur per week;
- Werkweek tussen de 32 en 40 uur;
- Thuiswerkmogelijkheden;
- Een goede pensioenregeling;
- 25 vakantiedagen;
- Ruimte voor ontspanning en plezier, met georganiseerde borrels en evenementen;
- Uitgebreide lunches op kantoor;
- Open, informele cultuur waarbinnen iedere nieuwe collega zich direct welkom voelt;
- Een uitdagende rol waarin je mee kunt bouwen aan een volledig nieuwe dienstverlening;
- De kans om een expert te zijn in een vakgebied met veel maatschappelijke relevantie;
- Een collegiaal team dat investeert in jouw kennis en kunde.
Ben je nieuwsgierig geworden naar aanleiding van deze vacature? Neem direct contact op met Karin van Haarlem via karin@optimusforce.nl of 06-42230474.